O HŘE

´

VÍTEJTE VE SVĚTĚ POKÉMONŮ!

Pokémon, japonsky ポケモン, je inteligentní bytost vyskytující se v japonských videohrách společnosti Nintendo (např. Pokémon Red & Blue) a později ve stejnojmenném kodomo (dětském) anime seriálu, sběratelské karetní hře a v komiksu (Manga) doprovázející tyto videohry. Název pokémon vychází z japonského ポケットモンスター, Poketto Monsutá - kapesní příšerky, v angličtině Pocket Monsters.
Původní hru vytvořil Satoshi Tajiri a byla publikována společností Nintendo pro Game Boy. Na dalších herních konzolích typu handheld na Game Boy navazujících (Game Boy Color, Game Boy Advance, Nintendo DS) následovaly další pokračování hry. K tomu vyšly hry i na konzole stolní, postupně (N64, GameCube, Nintendo Wii).
(citace z Wikipedie)

Tento článek obsahuje základní seznámení s tímto světem, především s pravidly, obecnými informacemi o hře, které byste si měli přečíst před registrací. Leč to pro některé může být složité, jakmile se zaregistrujete, počítáme s tím, že jste již v těmito informaci seznámeni.
  • Jaká je naše obecná identita?

RPG & TEXT. ONLINE HRA
RPG je zkratka z anglického "role-play game"; také se setkáte se zkráceným RP ("roleplay"). Obvykle se překládá jako "hry na hrdiny", nebo také doslova jako "rolová hra". Znamená to, že hrajete za svou fiktivní postavu ve světě s předem určenými pravidly. Existuje mnoho RPG her (počítačové, stolní zvané "dračí doupě"…) a mnoho jejich žánrů.
Pokémonní RPG jsou v tomto druhu velmi specifické, protože se jedná jak o solo-playing, aneb samostatné řízení vlastního osudu bez zásahu vnější mocnosti, tak i multi-gaming, týká se především společenských akcí, kde se účastní více hráčů. Může, však nemusí se přitom dodržovat časová linka.
Textová online hra je takový druh RPG, kterou hrajete na internetu, nejčastěji ve formě chatu nebo fóra. Použít bychom mohli výrazy jako "interaktivní fikce" nebo "kolaborativní psaní".
Každá online textovka má svá vlastní specifika, každá se může řídit jinými pravidly, ovšem obecně platí, že píšete v první nebo třetí osobě za svou postavu, vyjadřujete, co si myslí, co říká, nebo co dělá. Společně s ostatními hráči tak vytváříte příběh v odpovídajícím herním světě.
(upraveno, citace z článku Roleyplay 4Fan)

Jak již název napovídá, hra League of Pokémon se zaměřuje na pokémonní svět, přepracovanou verzi originálních Pokémonů, však s originálními prvky, které si usmyslí sám tvůrce. Hra přes specificky originální prvky nevychází z kategorie a zapadá mezi ostatní pokémoní hry. Pro naše i vaše chápání se hra odehrává po konci seriálů anime, mangy a jedná se o "balkón" navazující na obří svět kapesních monster, však nový příběh, kteří píšou a utváří sami hráči.
  • Základní informace spojené s LoP

PRAVIDLA
Aby se tu dodržoval zákon a pořádek, je tu stanoveno několik bodů, které se mají dodržovat. Jejich porušení se trestá, případně pokud se jedná o nějaký menší přestupek, administrátoři pouze napomínají. Váhu trestu určují sami admini a není tu žádná hranice. Mají právo členy potrestat, avšak hráč stejně tak má právo se bránit (tudíž nejste až tak bezmocní).
Pravidla je třeba si před začátkem hry řádně pročíst a pokud možno zapamatovat. Jsou volně k dispozici v menu v sekci s Herními pravidly, takže v případě nejistoty trvá jen pár malicherných vteřin do článku skočit a ujistit se. Tvůrci hry si vyhrazují právo měnit pravidla během hry, tudíž nebuďte zaskočeni. Taková změna se hlásí.

DOTAZY & PŘIPOMÍNKY
V případě, že jste se někde něco nedočetli či nepochopili, poslouží vědma, která zodpoví všechny tvé otázky. Vědma je velmi moudrá, avšak někdy její magie až tak daleko nesahá. Můžeš ji také o něco požádat, případně jí uložit nějakou připomínku. Chatová místnost, kde vysedávají administrátoři, je jen vedlejší dotazové místo na nejakutnější záležitosti a není ideální na případné připomínky poukazovat tam. Stejně jako někteří, vyhledávají na onom mýtickém místě klid a odpočinek. Pamatujte: Dřív se zamyslet a hledat, než se začít ptát. Vyplivnout otázku dokáže leckdo.

ZAMĚŘENÍ
Na výběř jsou trenéři, koordinátoři a chovatelé. Snažíme se dodržovat přesný koncept ze hry, proto by neměli být žádné drastické změny oproti originálu - pro jistotu si ale sepíšeme jejich klady a zápory, přesnou definici.
Trenéři - Skupina lidí, kteří se zaměřují na sílu pokémona. Zvyšují je tréninkem a jejich cílem je získat všechny odznaky. Na LoP máme jediný stadionový region a tím je Iruka, s unikátními trenéry stadionů i odznaky. Jejich výhodou je především dostupnost stadionů a snadný postup na cestách. Pro ně jsou důležité hlavně levely a zkušenosti v zápasech. Po nasbírání všech osmi odznaků se pro ně koná Liga.
Koordinátoři - Obdobně jako trenéři, i tato skupina lidí chytá pokémony a cestuje, avšak jejich cesta se liší od výše uvedeného zaměření tím, že se zaměřují na eleganci, osobnost a krásu každého pokémona. Jejich cílem je světu ukázat nádheru útoků, nikoliv jejich sílu. Své schopnosti prokazují v koordinátorských soutěžích, kde je jejich hlavní odměnou stuha. Důležité je pro koordinátory zaměřit se na sehranost pokémona s trenérem. Po nasbírání pěti stuh se pro ně konají Velké slavnosti.
Chovatelé - Poslední skupina, chovatelé, se zaměřuje na chov Pokemonů, na pokémoní druh obecně. Nebudeme si nic nalhávat - chovatelství je nejvolnější volba zaměření. Cílem chovatelů je rozrůst svůj tým, cvičit je, zjišťovat, že každý pokémon má jinou unikátní povahu a že druhový syndrom nic neznamená. Důležité jsou pro ně bezpochyby body se štěstím a pokémonovou láskou k trenérovi. Účastní se dlouhodobých chovatelských soutěží, kde je odměnou pohár. Limit pohárů je tři, každým pohárem se chovateli navyšuje titul.

ŠTĚSTÍ, LÁSKA A SEHRANOST S POKEMONEM
Od obyčejných prostoduchých kapesních monster se pokémoni posunuli na trochu jiný myšlenkový žebříček. Již to nejsou bezcharakterová zvířátka, ale chytří a chápaví tvorové, společníci s vlastním názorem a osobností. "Majitelé" Pokemonů a jejich Pokémoni se postupem času seznamují, spřátelují a především sehrávají. Ač má každé zaměření trochu jiné priority, ideální je vymaxovat všechny body, ať už jste koordinátor, trenér či chovatel. Maximální procenta u každého pokémona, vyjma výjimek, je 100%.
Sehranost s trenérem - Tento atribut se zvyšuje každou aktivitou, kterou s pokémonem provedete. Jak již název napovídá, jedná se o body, které ukazují sehranost daného tvora s jeho lidským společníkem.
Štěstí - Štěstí zobrazuje pokémonovu lásku k životu. Slouží především k ukázání, jak moc jste pokémona od chycení namotivovali, byli mu oporou v dobrém i zlém. Tohoto bodu se mimo jiné týkají i pokémoni, kteří se vyvíjí láskou. Obvykle se vyvíjejí, pokud dosáhnou/přesáhnou hranici 20%.
Láska k trenérovi - Pro některé je ideální dosáhnout pokémona, který je schopen za vás položit život či pro vás vykonat cokoliv. Tohoto bodu se týká důvěra pokémona k majiteli. Logicky, čím větší láska k trenérovi, tím už pro pokémona nejste jen obyčejný kolemjdoucí, ale váš vztah se rozrůstá do dalších forem.
  • Herní informace LoP

CHYTÁNÍ
Předpokládá se, že nebudete chtít zůstat jen s jedním jediným Pokemonem a proto máte možnost chytit si nového Pokemona. Pokemony můžete chytat typem zápasu, kdy sepíšete menší povídání o tom, jak probíhá zápas mezi vaším Pokemon a chytaným. Nerozhodnujete však, zda se dotyčný Pokemon chytí. Chytání typu "Pikachu použij desetkrát bleskový útok a pětkrát železný ocas! Ano, vyhni se tomu vodnímu dělu. Znovu patnáctkrát..." není vhodné, proto není uznán. Druhý typ chytání je přátelství, aneb spřátelíte se s Pokemonem, strávíte s ním nějaký čas a ke konci mu nabídnete, zda nechce jít s vámi. K tomu, abyste pokémona chytili, potřebujete v jakémkoliv případě pokéball či obdobu.
Nezapomínejte na pravidlo, že chytat smíte maximálně dvakrát do týdne a nezáleží na tom, či se Pokemon chytí či ne.

TRÉNINK
Aby Pokémon sílil, učil se nové útoky a zvyšoval své možnostní hranice, musí se trénovat. Není nutné psát tréninky o rozsahu několika stránek, avšak tréninky na dva řádky také nebereme. Ideální trénink by měl obsahovat řádné vysvětlení, co se po Pokémonovi chce, aby se naučil, tak aby to pochopil, řádné cvičení, procvičování a samozřejmě nějakou tu motivaci, chvilku odpočinku a podobně. Pamatujte, že každý pokémon má své hranice a projevuje-li únavu, je třeba ho nechat odpočívat.
S Pokemony je třeba čas od času procvičit veškeré útoky, které umí. Nemusí se v každém tréninku učit nový útok. Nezapomínejte na pravidla, že trénovat smítě maximálně čtyřikrát do týdne!

ZÁPASY NA STADIONU & LIGA
Pokud se staneš trenérem, tvým hlavním cílem bude zápasení na stadionech a získání všech odznaků dané oblasti, potřebných k účasti v lize. Na stadionech lze po domluvě zápasit přes Pokemon Showdown! Zápasy na stadionech jsou tak férovější a daleko rychlejší. Pokud máte o tento styl zápasu zájem, jednoduše při výzvě trenéra stadionu napište, že chcete zápasit přes showdown. Pro další informace ohledně zápasení na stadionu se podívejte přímo v článku se stadiony, Menu, Město.
Liga je hlavní bojiště pro trenéry. Jedná se o turnaj o titul Šampiona dané oblasti. V lize bojují ti nejlepší trenéři mezi sebou. Podmínkou účasti je mít všechny odznaky dané oblasti.

KOORDINÁTORSKÉ SOUTĚŽE & VELKÉ SLAVNOSTI
Koordinátoři účinkují na svých stadionech, říká se jim koordinátorské soutěže. Narozdíl od trenérů, kteří preferují sílu útoků, koordinátoři se zaměřují na jejich krásu a eleganci, kterou poté předvedou na pódiu. Koordinátorské zápasy mají více kol, mezi základní patří dojmové kolo, kde se ukazuje krása útoku a sehranost s trenérem, a poté zápasová kola, finále a semifinále. Vítěz se stává ten, kdo porazí soupeře, získá součtem největší počet bodů a získá stuhu.

CHOVATELSKÉ SOUTĚŽE
I chovatelé mají svůj branž. V chovatelských soutěžích dostane chovatel vajíčko, u kterého nelze zvyšovat čistotu. To znamená, že jejich úkolem bude vylíhnout protivného pokémona... Každopádně, kromě toho, vylíhnutí není cíl. Vítězem se stává ten, který jako první dotáhne svého otravného protivného pokémona na určitý level. Podmínky výhry se pokaždé liší, proto nelze specificky říci.

RYCHLOVKY A ADOPCE
Kromě specifických soutěží pro trenéry, koordinátory a chovatele se občas budou pořádat i jiné soutěže. Více se o nich ale dozvíte, až když se budou pořádat. Čas od času se zde také objeví nějaká rychlovka či adopce. Při rychlovkách jde o to, že nabídneme více Pokemonů a každý ma možnost si jednoho zamluvit a získat, nejrychlejší vyhrávají. Pokemoni mohou být jasně daní, anebo jsou nabídnuty pouze bally. V adopcích jde o to přemluvit nabídnutého pokémona.
  • Zkušenostní systém

Každý hráč má základní zkušenosti, které při registraci začínají na 0. Tyto zkušenosti je možné navyšovat během hry a umožňují hráči tvorbu předmětů. Těmito zkušenostmi jsou Zručnost, Přežití, Vaření a Hudba. Poté, co vykonáte jakýkoliv úkol z lokací Club Crow či Policejní stanice, je možné z těmto základním čtyřem zkušenostem přidat i důvěru Clary a důvěru policistky Jenny. Tyto procenta neznačí zkušenosti, ovšem důvěru k dané osobě. Po splnění daných podmínek a získání určitého procenta důvěry ke možné se těmto dvěma stranám přidat.
Všechny tyto zkušenosti se dají vzácně získat i z itemů.

VAŘENÍ
Kde je možné získat: Sub-bay (Řemeslnická čtvrť), Kavárna Anteiku, vzácně Club Crow, Policejní stanice
Co tato zkušenost umožňuje: Vařit lepší jídla na lokaci Sub-bay
Tato zkušenost odráží vaši schopnost vaření jídel, příprava ingrediencí i znalosti v gastronomii. Díky této zkušenosti na cestách nikdy nebudete trpět z nedostatku živin a můžete zapomenout na konzervovaná jídla.

PŘEŽITÍ
Kde je možné získat: Les táborníků, vzácně Club Crow, Policejní stanice
Co tato zkušenost umožňuje: Lepší zkušenosti s tábořením a přežíváním v přírodě; nemá jiné využití než herní
Tato zkušenost odráží vaše schopnosti přežívat v divočině. Pokud nejste milovník pohodlí, je nejlepší spát pod širokým nebem. Tyto zkušenosti značí znalost okolí, schopnost rozdělávání ohně, znalosti ohledně táboření, ale také orientaci v přírodě.

ZRUČNOST
Kde je možné získat: Kavárna Anteiku, Dílna na pokébally (Řemeslnická čtvrť), vzácně Club Crow, Policejní stanice
Co tato zkušenost umožňuje: Tvořit pokébally v lokaci Dílna na pokébally
Tato zkušenost odráží vaši mechanickou znalost, například úprava a výroba nástrojů. Hlavně se tato zkušenost využívá k výrobě pokéballů.

HUDBA
Kde je možné získat: Kavárna Anteiku, Hudební dům (Řemeslnická čtvrť), vzácně Club Crow, Policejní stanice
Co tato zkušenost umožňuje: Efektivita fléten
Tato zkušenost odráží váš hudební sluch a chápání hudby, také se odráží od vaší znalosti not a harmonického skládání je k sobě, aby se dala vytvořit melodie. Čím vyšší je tato zkušenost, tím lepší je efekt flétny, na kterou daný hráč hraje.

  • Historie hry

Tento bod se týká konkrétně té naší, League of Pokémon. Hra vznikla začátkem května a zázračně byla schopna fungování již pár dní po jejím založení. Původní hra, která začala na platformě Blog.cz pokračuje zde na Bloggeru z technických důvodů, které se vyskytly v červenci 2019.  Mimo jednu dvouměsíční přestávku, která se konala v době karantény v roce 2020 fungujeme neustále již od května roku 2017.
Na vytváření hry se podíleli dohromady tři admini, kteří se blogu věnovali každý den a pokoušeli se hru vylepšovat, naslouchat názorům hráčů a udržovat hru up to date.